Wednesday, November 18, 2009

Cikepon & Ben

Aku dpt berita sedih last week. Tp seperti biasa klu aku sedih aku takkan blog about it masa tu. Dah lama sikit baru aku sanggup nak tulis kat sini.
But b4 that tengok dulu gambar Cikepon si anak bongsu sedang enak menjamu selera ikan tongkol rebus sampai terjelir lidah.

*
Dah kenyang pakat2 tidur dgn daddy Ben yang klu sekali pandang macam kembar siam Cikepon. Dah tak nampak rupa si Ben dlm gambar ni..

Sebelum tidor daddy Ben dodoikan Cikepon si anak bongsu dulu dgn menjilat2 bulu Cikepon tu!
***
Back to my citer sedih. Ahad (or maybe Isnin kut) minggu lepas abah call bagitau Cikebon dah mati sbb keracunan. Cikeben pun tengah tenat masa tu.. yg okay Cikebell je (masa tu aku blm tahu siapa yg mati.. Cikebon /Cikebell sebab dua2 sama je except sekor betina sekor lagi jantan). Besoknya aku call emak tanya khabar Cikeben.. dia pun mati gak. Jumpa kat tepi longkang.. tatau camner dia keluar kandang. Emak cakap Cikebell pegi kat mayat Cikeben sambil cium2.. sedih sgt aku masa tu sampai menangis. Sedih sbb aku yg buat decision hantar dorang kat Teping sbb dorang selalu terlepas kat rumah orang. Last2 dorang mati.. sedih sangat. Kesian gak kat Cikebell tinggal sorang2. Aku ingat nak bawak dia balik sini balik. Tengok le nanti..

No comments:

PENGUMUMAN

Entri saya berkaitan makanan/masakan akan di'post'kan di http://www.foodsmania.blogspot.com/.
-dhill-
29 Jan 2009