Showing posts with label food hunting. Show all posts
Showing posts with label food hunting. Show all posts

Sunday, January 18, 2009

Training -Makan

Bila pi training je mesti aku susah nak control mkn.. cam lupa diri sat, walaupun makanan tak selalunya sedap.

*

1st day training.. for morning teabreak ada kuih lompak, pulut serunding (mcam pulut panggang) & nasi goreng yg very bland (tak best.. tp abih jugak mkn sbb lapar!)




* For lunch mmg ok.. asam pedas tenggiri, ayam goreng madu & sup sayur with chicken ball.



*Afternoon teabreak pulak ada bubur jagng & karipap.


* 2nd day - lunh- nasi putih, sambal tumis udang, rendang ayam & kubis goreng.

* Ini our dinner semalam- mkn kat our favourite gerai yg jual Johor specialty at Kg, Baru. Mee rebus & nasi beriani ayam


Wednesday, January 14, 2009

Food hunting: Rasa Ayamas, Midvalley

Tuesday 13 Jan 2009
Hubby teringin nak mkn kat Rasa Ayamas ..
Set A for him, Set B for me..

CAUTION: HOT PAN!.. tp yg datang sejuk gedi!

*
Monday 12 Jan 2009..
mkn kat sek 20 shah alam.. order kuey teow kungfu & nasi goreng thai.


*
Sunday 11 Jan 2009.. for breakfastaku mkn nasi impit dgn kari telur
Petang pegi Tesco Puchong.. hubby ngidam nak mkn ayam kfc. Selalu mkn atas paper plate (box).. sekarang dah serve dlm plate mcm dulu balik!


*
Saturday 10 Jan 2009
Beli kuih kat kg baru.. still ada org jual 4 biji for RM1.

Food hunting: Makan2 di Secret Recipe, Midvalley

8 January 2009..
celebrate b'day og tu kat Secret Recipe.

Black paper chicken with herb rice and ice lemon tea for the birthday girl..
Flat noodle tomyam gung for me..
Free keropok dhal for every main course..
*
Cheese cake for the bday girl.
*
Carrot cake for me & hubby.

*
Me & dear hubby

*
Deco for Chinese New Year kat Centre Court, Midvalley.. merah semuanya!

Friday, January 09, 2009

Food hunting sepanjang minggu

5 Jan 2009
Pergi klinik.. seblm tu breakfast dulu.. sgt le heavy, nasi lemak with ayam goreng rempah.
For dinner.. kami makan kat tepi tasik di stadium. Ini favourite hubby.. asam pedas daging.. minum pulak dgn laici kang. Mmg terangkat!


Aku pulak order mihun sup utara..
yg special mihun sup utara dr mihun sup lain - paling ketara mihunnya warna kuning, lepas tu ada lobak masin. Sambalnya pakai cili merah..

Sempat jugak layan kerang bakar..

*
2 Jan 2009
Dinner kat food court di Giant Puchong.
Ini hubby punya.. pari & lala bakar kat stall ikan bakar portugese.
Rasa lagi ok & serving sizepun besar klu compare dgn kat Giant Shah Alam.

Aku punya..nasi goreng USA. .. setakat boleh tahan je.

Wednesday, December 24, 2008

Photos update

Last saturday.. sementara tunggu hubby jumpa customer, aku beli kuih buat lapik perut yg tengah lapar gila.. yg dah kena gigit tu cucur badak. Yg tengah tunggu nak kena mkn tu karipap kentang yg memang le sedap..

*
Yg ni pulak aku tak sure kuih apa.. similar tu sardin roll, tp intinya lain.. x sure inti apa, tp sedap..

*
We had early lunch that day (itu yg buat aku lapar gila ptg tu)..xtually we had brunch (as normally we did during weekends!). that day I had gulai ikan kembung/temenung with extra kuah (banjir), bendi & taugeh. Lama tak mkn macam ni.. best!
*
Ini pulak pics during our dinner at Splendid hari tu..

Splendid.. premium cakes & cefe (yg tak best!)

Fish & chip.. sgt ler sikit utk big eater mcm aku nih..

Grilled chicken pun sikit je serving size dia.. sgt le mengecewakan.

Tiramisyou cake yg tak best jugak..

Friday, December 19, 2008

Jalan2 Makan2 @ Splendid- Jusco AU2 Setiawangsa

I wanted to upload photos taken during our jln2 mkn2 trip to newly opened JUSCO at Setiawangsa tonight, but unfortunately after a few attempts I still fail to upload. I'm not sure is it due to my bad 3G connection or problem with blogger server.

BTW, we had our dinner at Splendid cake & cafe. Their concept is similar to Secret Recipe, but for me Secret Recipe is much better than them... SC choice of menu and their cakes selection are much-much better than Splendid. Infact in term of value-for-money, SC is still the winner. Splendid sell their cakes for RM7.50/ slice while SC is only at RM6.30-6.50 and their cakes are more yummy and the slice are bigger than Splendid. We've tried fish & chip and black pepper chicken... and it is quite frustrating. The serving size is rather small .. even Chop & Steak in Kg Baru having bigger serving ( and even taste better!).

So.. definitely this is our 1st & last visit to Splendid..

Monday, December 15, 2008

Jln2 Makan2 : Kg. Solok, Tangkak, Beriyani & Mee Rebus Azira

Ini our lunch meal on Sunday.. pecal & gulai kawah ayam. Mkn kat restoran di Kg. Melayu Subang. Pecal mmg sedap.. tp sedap lagi yg emak buat..ini 1st time mkn pecal yg ada bihun - tak pernah aku jumpa!


Sebelum ke Subang, as usual pegi beli buah kat chow kit. Ini pemandangan penjual & pembeli kat sana...


Nangka. Ada 2 jenis, satu kuning .. satu lagi dah mcm warna oren. Harga RM5/kg. Mula2 aku minta campur utk 1 kg. Bila aku bawak kat hubby (yg tunggu dlm kereta) & test rasa, hubby suruh beli lagi another 1kg. Kali ni aku beli yg kuning je.. yg tu lebih sedap..

Kat bawah ni is our dinner on Friday kat Restoran Azira, Seksyen 10 Shah Alam. Actually pegi sana lepas keje.. so we had our early dinner lar..
- mee rebus & beriyani ayam (gambar bawah)



*
Last week (Tuesday) on the way back to kl from jb, kami singgah di Kg Solok, Tangkak. Hajat hati nak mkn mee bandung & nasi goreng yg famous kat situ.. tp apakan daya, yg tinggal just mee & kuey teow goreng je.. walaupun masa tu baru pukul 2. Best layan nasi goreng kat situ.. walaupun sgt la simple. Aku masak lagi best, tp sekali-sekala nak jugak mkn nasi goreng kat gerai di kawasan kampung ni..



Mee goreng with sos cili JALEN.. pilihan hubby (kesian dia x dpt mkn mee bandung!!)


Klu nak ke sana, dr tol tangkak belok kanan ke pekan tangkak. Nanti akan jumpa signboard tunjuk kg solok kat traffic light kat pekan tangkak.. belok kanan. Kedai tu kat sebelah kiri tepi jln about 1 km dr traffic light tu.

Sunday, December 07, 2008

Sunday, November 30, 2008

Food Hunting : Rojak Asma

Ronda2 ptg tadi kat Jln Kerja Ayer Lama, Ampang Jaya (sebelah SPCA).
Hubby suggest mkn kat sini masa tak sengaja lalu kat depat deretan gerai kat situ & ternampak ni..
Hubby mmg pantang nampak tempat yg ada jual Johor specialty, mesti nak cuba. Masa kami sampai gerai baru nak mula operasi (about 5pm).. so after tunggu about 1/2 jam.. ini lah hasilnya..
Kami amik cucur udang, tempe, tauhu, telur, bergedil & kentang. Semua baru RM5. Kira ok ler..
*
Sempat amik gambar sblm masuk kereta. Yg baju kuning tu owner gerai ni..
**
Sementara tunggu rojak asma, kami (bertiga.. hubby & I + my sister, Yan) order satay.. mmg best. Amik ayam, daging & perut.. semuanya 15 cucuk.
Ini pulak gerai satay tu.. Nur Satay. Nak order boleh call 03-42527178.
Kami jugak kongsi jamah nasi lemak.. yg ni tak best sgt sbb nasi tak cukup masak.

Map utk ke sini can be found here.

PENGUMUMAN

Entri saya berkaitan makanan/masakan akan di'post'kan di http://www.foodsmania.blogspot.com/.
-dhill-
29 Jan 2009