Monday, May 09, 2005

Oopps! It's Monday Morning

Hari ni aku aku n hubby betul2 lewat. Alarm bunyi 6.20am. Aku heran, kenapa bunyi awal.. bukan ke hari ni Ahad. Biasanya 6.45am. Off alarm dan sambung tidur. Tiba2 dengar hubby jerit "Yang, dah 7.30am". Aku terkejut n spontaneous aku bertanya balik "Hari ni hari apa?". Ooo, it's Monday! Terlepas Subuh. Baju tak iron lagi. Terus mandi 'n iron baju. 7.55 baru keluar. Kat KL.fm dj baca sms kata banyak jln jam'coz tutup for NAM meeting. Alamak! Dah ler lambat, jln lak byk tutup.

Tiba office 8.40am. Breakfast tak beli lagi. Naik office dulu, on pc 'n ajak ZA belibreakfast. Dia pun belum breakfast lagi. Beli nasi lemak with sambal udang petai 'n milo ais. Tak pernah aku beli milo ais for b'fast b4 this. Dalam seminggu ni aku mmg kemaruk minum milo ais. Semalam masa dinner pun order milo ais.

Oh ye.. semlm pegi ioi mall. Ingat kan nak tgk movie 'kemarau cinta' yg pool si dj kl.fm berlakon ngan nasha aziz 'n eman manan tu, tp belum main lagi (atau mmg tak akan dimainkan di situ!). So at last aku 'n hubby decide tgk cite kingdon of heaven. Ok ler, tp typical cite mat saleh. Tak ler gempaq sangat.

Suppose on Friday aku balik teping, tp x jadi 'coz hubby kena keje on Saturday. Ada buat soft launch kete baru, Mahindra Scorpio. Hubby cakap pkl 3pm abih, so ingat lps tu nak chow balik Teping, rupanya boss dia ckp dia kena duty on Sunday masa Golf tournament kat Glenmarie golf resort. Tensionnye aku! B4 balik aku suruh hubby apply cuti on Friday 'n Sunday. Tak kira, minggu ni mesti balik Teping. Masa aku still kat office hubby tu, emak call. Tanya betul ke tak jadi balik (aku dah sms kat are-ju). Alahai, kesian kat emak aku. Entah apa dia dah masakkan utk kitaorang. Hari sebelum tu pun dia mcm tak percaya je bila aku ckp kat are-ju x jadi balik on Friday. Apa nak buat.

Seminggu tak masuk office, bukak ja Outlook ada berpuluh-puluh e-mail. Dlm yahoo mail lagi ler, beratus-ratus. So pagi ni nak screen e-mail dulu!!! Keje kena tunggu, tak ada mood ler....

No comments:

PENGUMUMAN

Entri saya berkaitan makanan/masakan akan di'post'kan di http://www.foodsmania.blogspot.com/.
-dhill-
29 Jan 2009