Wednesday, September 21, 2005

Minggu yg memenatkan

4 hari aku kat PD. Isnin pagi (12 Sept) lebih kurang pukul 11 aku, JH and MA bertolak. Kami sampai di Ancasa dekat 1.00. Checked-in and lunch. Amik ala-carte. Tengok buffet pun tak mengancam, ala-carte pun tak banyak choice. Ini je satu2nya restaurant dlm hotel nih.. Those yg dpt kat Damai Laut, Lumut dgn Cameron Highland sure best. Aku menegeluh juga mula2 tau kena kat pd. Ye la, training pun asyik buat kat pd.. brainstorming pun kena kat pd lagi!! Sapa le tangan yg bertuah sangat cabut undi tu..

Hari Rabu mlm aku dah rasa lain mcm.. dah mcm nak demam. Memangpun, esoknya sah aku demam. Tak boleh nak mkn... Tak breakfastpun, Aku just mkn kuih masa tea-break. Lunchpun aku tak de selera. Lepas check-out kitaorang decide utk balik.. Lagipun aku dah demam, tak boleh nak contribute apa.. Tiba KL 4 lebih.. Hubby bawak aku ke klinik. Temperature naik sampai 39oC. Doktor kasi mc esoknya.. risaunya aku.. besok nya I'm supposed pegi discussion kat subang. Camne nak buat nih? Badan tak larat. Balik mkn nasi lemak yg aku beli kat Nilai Layby. Aku beli 4 bungkus. Hubby mkn 2, tp aku mkn 1 je.. Perut lapar tp tak de selera.

Aku pegi jugak opis on Friday, ingatkan ok. Tp rupa2nya still tak larat. Aku decide not to go to Subang. Nak balik, aku tertinggal kunci rumah. Terpaksa tunggu hubby. Hubby datang dah dkt 1 pm, coz singgah Puchong beli lauk. Dia hantar aku balik. Hubby ckp ada beli ayam tp bila sampai atas rumah, yg ada just sotong, ketam n udang. Aku call hubby.. aiseh.. tertinggal kat kedai le tu. Petang hubby amik parents aku dgn are-jue. Besok are-jue convo kat Uitm. Aku tanya bawak alip tak? dia kata tak de. Lepas diaorg sampai, hubby call aku.. ckp alip ada..Kelentong je are-jue ni. Best le alip ada.. Suka aku mengusik dia. Bagi pula Fizan emak-abah bawak alip.

Besoknya pkl 7 keluar rumah pegi Uitm. Pkl 7.45 sampai parking kat pdg kawad. Are-jue riba alip, bila turun kete habis berkedut baju dia. Mujur nanti pakai jubah, boleh le cover sikit. Beli bunga, naik bas. Abah dukung alip, duduk kat belakan, are-jue kat depan. Alip dah start menangis panggil achu dia. Tak boleh berenggang langsung! Mujur tak jauh. Turun je bas terus pegi kat achu dia. Naik kat DSB, are-jue kena pegi daftar kat HEP. Abah dukung alip. Lepas tu aku suruh hubby dukung cari air utk dia. Aku ikut sekali beli air 2. 1 utk alip, 1 utk emak. Aku jln balik naik atas kat tempat parents beratur nak masuk dewan. Pass air kat emak. Lepas tu jln balik turun kat parking tepi DSB cari hubby n alip. Kami naik bas balik ke parking. Tkt alip nangis. Dia tak nangis tp macam tunjuk perasaan. Masa tu aku dah rasa tak larat gila. Dgn demam n terpaksa jln berulang alik kat DSB tadi, lps tu kena jln ke parking kereta lagi. Kami pegi tasik depan pkns. Hubby beli roti nak kasi mkn ikan. Seronok alip masa tu.. dah tak berenti bercakap. Habis sebuku roti dia suruh along dia beli lagi. Balik ke parking padang kawad UiTM pukul 10 sth, tapi tak ada bas. Hubby terus turunkan aku kat tepi jln entrance DSB. Dia cari parking lps tu...

Aku lepak bawah khemah kat tepi DSB, sejuk sikit le.. Alip tertidur tak lama lepas tu. Abah pun sampai. Abah kata emak pun dah keluar. Diaorang risaukan alip. Takut alip nangis. Pukul 12 baru arejue keluar. Sesak nafas aku bersesak nak amik gambar arejue. Mujur tak pengsan. Lepas tu pegi lunch kat Nyonya Kitchen di Seksyen 10. Konon2 celebrate are-jue and b'day aku. Then pegi Giant kat Stadium, beli kipas... balik ..lepak.. semua tak larat.

Petang pegi tengok Tok. Mlm pulak aku, emak, are-jue and alip pegi midvalley.

Ahad diaorang balik Teping, aku kerja dr 915 am sampai 1015pm!!! Hubbyppun kerja tp balik about 5pm...

Monday buat presentation.. ok.. our group the best for 1st topic... he..he..he.. any rewards???


No comments:

PENGUMUMAN

Entri saya berkaitan makanan/masakan akan di'post'kan di http://www.foodsmania.blogspot.com/.
-dhill-
29 Jan 2009