Tuesday, April 18, 2006

Jejak Kasih @ JB

Hari Rabu lepas aku n hubby balik JB aka hometown hubby. Hari Ahad baru balik KL. Last sekali kitaorang balik CNY yg lepas. Dah lebih 2 bulan tak balik.

Khamis - aku n hubby ada special task force.. Mission - menjejaki Era n Fareez! Dah almost 2 years tak jumpa. Kali terakhir jumpa dah tak ingat bila.. Yg aku ingat kami nak pergi rumah dorang masa raya aidilfitri, tapi dorang tak dek. Lepas tu dorang pindah n tak bagi address baru. Contact number pun tak dek. Memang kitaorang dah plan kali ni mesti cari betul2. Mujurlah pulak kakak ipar aku bagitau ibu dorang ada call n bagi alamat n contact number recently. Itulah.. klu ye pun mak-bapak bercerai, jgn le pulah anak jadi mangsa. Kesian hubby! Nak jumpa anakpun tak dpt. Asyik kena sorok je..

Mula2 cari rumah. Punyalah susah, jumpa blok, unit ulak tak tau kat mana. Then main agak je sekolah kat mana. Masa check register kat bilik pengetua, tak dek pulak. Sudah, sekolah mana pulak nak pegi nih??? Mujur bila check kat buku kedatangan ada plak. Staff kat opis tu tinggal msg kat Fareez, tp dia tak dtg. Cuma Era je yg dtg. Bila Era masuk opis hubby tak recognize dia. Aku yg panggil Era.. menangis hubby bila Era salam n cium tgn dia. Though baru 12 tahun tapi dia nampak older than that. Kitaorang tunggu sampai habis kelas. Fareez pulak lari jauh dr hubby. Aku yg nampak masa dia tgh jln kat luar sekolah. Bawak dorang pergi Jusco Tebrau City. Fareez ikut after kakak hubby (yg ikut kami) pujuk dia. Pergi mkn kat PizzaHut. Dorang tak de masalah dgn kami. Mmg dari kecik selalu amik dorang, cuma Fareez tu mula tak nak kat kitaorang bila dia dah masuk sekolah. Rasanya ibu dia yg tak bagi. Era pulak takut kat ibu dia.


hubby, era n aish - first photo after almost 2 years Posted by Picasa

1 comment:

Anonymous said...

ni ha ex wife ur hubby nak jawab....

sedapnya cakap yer...
i tak pernah nak sorok anak2 i dr my ex hubby ok...

ntah2 u yg takot dengan bayangan sendiri..maklom lar tak boleh beranak..

PENGUMUMAN

Entri saya berkaitan makanan/masakan akan di'post'kan di http://www.foodsmania.blogspot.com/.
-dhill-
29 Jan 2009