Saturday, April 21, 2007

Tg Balau.. dan yg x best kat Mutiara JB






Collection gambar kat Tanjung Balau (21-22 April 2007)
























Aku dah taip entri ni semalam, tapi semua hilang. Malas betul nak taip balik.


From 18-21 April aku stay kat Mutiara Hotel, JB. Hotel ni sebelah Holiday Plaza. Klu kena duty kat JB, aku mesti duduk kat hotel ni. Pernah sekali aku stay kat the Zone di Stulang (formerly Eden Garden). Hotel tu ok, tapi happening terlebih. Kat tengah2 ada live band - after midnight baru boleh tidur.

Mutiara a bit quiet.. walaupun dari segi hygiene, x ok sgt. Bilik selalu berabuk, toilet bowl n sink pun x berapa nak bersih. Tapi kali ni betul2 buat aku berasap. Masa hubby amik aku from opis on Friday dia ckp " I frust betul tadi, nak mkn kek yg beli semlm - tengok2 kek tu penuh semut, then ada lipas pulak).. Sampai kat bilik aku terus check kek tu, mmg penuh semut n ada lipas still hidup kat on top of the icing. Padahal kek tu baru pagi aku keluarkan dari fridge. Hubby nak mkn pun masa lepas aku kluar pegi keje. AKu terus call 1-stop centre n complaint pasal bilik byk semut n mintak replacement for the cakes - 3 pieces!. Aku baru mkn sikit je kek tu pagi b4 keluar. The guy yg jawab call ckp will send housekeeping.

About 10 minutes dtg ler housekeeping guy dgn spray kat tgn. Alamak! i'm supposed they should clean the area + pray. Takkan nak spray je.. itu temporary ok ler. Aku minta the guy tukarkan kek aku n ckp cepat sikit. Aku nak keluar for lunch nih. Perut lapar giler, dari pagi aku just mkn epal sebijik je. Masa tu dah 2 sth. Sementara budak tu nak gantikan kek, hubby check kat balik sheer langsir. Ada bee pulak.. alamak apa ni? Bilik kitaorang jadi tempat ternak serangga ke? Aku call 1-stop centre sekali lagi, dia ckp he will send housekeeping supervisor. Bila budak yg mula2 tadi hantar kek, aku suruh dia check kat belakang sheer tu. He tried to kill, tapi x berani kut nak bunuh. Aku suruh dia panggil manager dia. Sblm tu aku suruh hubby amik gambar lebah tu. Dlm pada tu aku check kek yg dia hantar tu.. Apa ni? Kek tadi jugak, cuma yg ni ak de lipas n semut. Tapi aku mmg cam kek yg sama dorang bagi. Lagi le aku bengang! Call balik 1-stop centre, suruh manager dtg cepat sikit. Ini yg buat aku paling marah. Ada ke dorang nak suruh aku mkn kek bekas lipas tertenggek. After almost 20 minutes baru duty manager dia dtg. Masa tu aku dah tukar jadi hijau. Perut lapar, dorang pulak lambat.

At last baru aku dpt kek yg baru n ditukarkan bilik. Leceh!!! Ada yg teruk jugak menunggu kat bilik baru, tapi malas nak citer kat sini..

No comments:

PENGUMUMAN

Entri saya berkaitan makanan/masakan akan di'post'kan di http://www.foodsmania.blogspot.com/.
-dhill-
29 Jan 2009