Sunday, October 18, 2009

Kebunku Sekangkang Kera

Gambar ni amik masa awal ramadhan baru2 ni, baru sekarang sempat upload. Sgt le susah nak cari masa (dan mood!) utk uplod gambar dlm blog..
*
Daun kesum dlm baldi yg aku isi air.. tiap2 minggu aku tukar air at least sekali. Klu tak nanti jadi pusat pembiakan nyamuk lak.. sekarang pokok ni almost semua aku dah tanam kat depan rumah. Tinggal sikit je lagi yg belum dialihkan.

*
Pokok pandan .. aku kena alihkan kat tempat lain. Sekarang aku tengah buat minor renovation kat dapur.. by tuesday ni siap le kut. Tinggal nak pasang pagar besi & touch-up dinding sikit. Then boleh susun balik semua pokok2 kat belakang tu.. semalam tengok byk jugak pokok yg dah kering..

*
Serai yg susah sgt nak hidup.

*
Cili padi yg sekarang ni tengah galak berbuah!

*
Pokok kunyit.. ada dua pokok

*
Pokok salad (lettuce) yg dah tak wujud lagi.
*
Ben si haiwan perosak tanaman kat kebun kitaorang.. habis pokok dia redah. Ada sekali tu bagus je duduk atas pokok serai yg tak berapa nak hidup tu..
Ni tengah dok bersedia nak serang hendap pokok2 kitaorang.. Ben siap boleh berilusi main kejar2 kat celah2 pokok lagi!!!

No comments:

PENGUMUMAN

Entri saya berkaitan makanan/masakan akan di'post'kan di http://www.foodsmania.blogspot.com/.
-dhill-
29 Jan 2009