Monday, May 03, 2010

Sayang mommy CIKEBELL dah takde

Aku tersangat sedih pagi ni.. meraung aku bila dapat tau CIKEBELL dah tak de. Sgt sedih...

Cikebell & her babies aku tinggalkan kat compound dapur seperti biasa semalam. Cikepon pun takde sbb merayap kat rumah jiran. Really worried pasal cikepon. Pukul 5 something tadi dengar anjing menyalak kuat. Aku kejut hubby sruh tengok takut2 Cikepon kena attack. Hubby kata takde apa la...

Lepas subuh aku terus bukak pintu dapur.. nampak Cikepon & anak2 Cikebell. Lega sbb Cikepon ada. Aku panggil Cikebell tapi tak jugak muncul2. Aku rebus ikan & bagi dorang makan. Maybe Cikebell merayap kut. Takpe la, selalunya dia balik.

Masa are-ju nak kluar pi keje aku suruh dia tengok klu2 nampak Cikebell. Tak lama lepas tu dia call nampak ada kucing hitam mati kat tepi lori hujung blok rumah kitaorang. Terus aku panggil hubby suruh tengok. Tak lama lepas tu aku dengar org cangkul tanah. Terus aku menangis. Macam btl je yg mati tu Cikebell. Bila hubby balik aku tanya dari dlm, betul ke Cikebell? Dia angguk dari luar.. lagi le aku meraung. Kesian her kiddies.. masih nyusukan dia. She's very protective of her kiddies. Pernah aku nampak dia kejar anjing sbb nak protect anak2 dia..

Hilang lagi waris BEN & BELLA...

3 comments:

nino mok said...

ala sedihnya dhill :(

dhill said...

tengah tahan air mata ni.. teramat sedih...

rapheydhillo said...

ain,

:(

PENGUMUMAN

Entri saya berkaitan makanan/masakan akan di'post'kan di http://www.foodsmania.blogspot.com/.
-dhill-
29 Jan 2009