Friday, March 25, 2005

Mari Berpantun

11:55 am
Hari ni aku merajuk, bermacam pantun dia sms kat aku...tapi aku terus membisu!


Anak raja pergi bersua,
Bersua putri di tengah kota,
Mengapa adinda tiada bersuara,
Membiarkan kanda merasa derita.

4-14
25 Mar 2005
11:34 am
1&only

Cincin emas cincin suasa
Cantik di pakai di jari manis
Apakah salah apakah dosa
Dinda biarkan kanda menangis

3-14
25 Mar 2005
11:37 am
1&only

Putri ledang cantik tak terkata
Bila tersenyum indahnya rupa
mengapa tiada sepatah kata
tiada bersuara bila disapa

2-14
25 Mar 2005
11:40 am
1&only

Panglima jawa ke tengah kota
sambil melangkah membaca mentra
kalau ada tersalah kata
ampun dan maaf kanda meminta

1-14
25 Mar 2005
11:43 am
1&only


Another sms memujuk from him:

Sungguh harum baunya cendana
Pohonnya ditapa oleh pendita
Kalau dinda maafkan kanda
Tolonglah balas sms kanda

1-12 (after deleting earlier e-mail!)
25 Mar 2005
11:43 am
1&only

Malas nak melayan. If he read this blog, my message to him... jgn harap i will talk to u (at least today!!! he..he..he).

LAIN-LAIN SMS

This sms i received from him during out-station kat PD (training):
U just call up my name and u know where ever i am.
21 Feb 2005
18:47
1&only

sms from emak masa tahun baru
Selamat tahun baru
sentiasa di lindungi Allah untuk xxx & yyy ( aku dan dia!!!)
1 Jan 2005
11:38 am
Emak

sms from dia masa aku outstation kat penang
I mis u, feel lonely, can't sleep, think of u, 2 far 2 hug u, teardrop........(exactly 8 dots!!)
3 Dec 2004
02:43
1&only

sms from dia masa anniversary
apy anesery(???)
we are six
5 July 2004
00:33 am
1&only

sms from dia masa aku outstation kat jb, lima hari aku kat sana.

I love U, my teardrop falling on my hand when i think of u...,
25 May 2004
00:09 am
1&only

I nak ucapkan ................. selamat malam dan mimpi yang indah kita bersama
25 May 2004
00:05 am
1&only

Hallo sayang tengah buat apa? I miss and feeeel lonly
23 May 2004
22:12pm
1&only

2:25pm
Teringat lagu ni (lirik kat bawah). Lagu Sudirman memang selalu menyentuh hati.. tak kiralah lagu cinta, nasihat atau patriotik. Lagu ni orang kata kisah dia dengan his ex-wife, Kay. Menurut cerita lagu ni dicipta right after his divorce.

SENJA BERULANG SENJA..

senja berulang rindu
dan kusebut namamu
dalam suara yang bisu
engkaukah itu

dan kuulang kembali
sewaktu dalam sunyi
nyanyian kata hati
rindukah itu

biarkan kemesraan berlalu
bersama kesunyian yang padu
akan kusebut namamu selalu
namun ada rindu yang lebih dari itu

kasih di mana janji
dan kau teruskah lari
dariku yang menanti
engkaukah itu


Lagu ni betul2 meruntun perasaan. Lagi satu lagu yang aku suka kalau tak silap tajuknya Sayang Adik Abang ( or yang sewaktu dengannya ..he..he..he). Aku suka sangat lagu tu, tapi sampai sekarang cari CD tak jumpa. Tajuknyapun aku tak pasti. Cuma yang aku paling ingat ada lirik "Adikku muda remaja...", Pada aku lagu2 dia terlalu dekat di hati.

No comments:

PENGUMUMAN

Entri saya berkaitan makanan/masakan akan di'post'kan di http://www.foodsmania.blogspot.com/.
-dhill-
29 Jan 2009