Friday, November 18, 2005

Pot Luck Raya

Hari ni opis aku buat jamuan raya. Informal. Pot luck. Selalunya order catering, tp kali ni masak sendiri. Aku masak nasi beriani, ayam beriani n ketupat palas. Hubby pun bawak jugak. Tp dia bawak ketupat palas, rendang ayam n nasi beriani. So, semlm mmg kelam kabut memasak. Tak ler susah sgt, cuma nak balut ketupat palas je yg leceh sikit. 3 jam membungkus, dpt tak sampai 100 bijik. Almaklumlah, amatur! Masak ayam beriani n rendang tak lama 'coz bahan byk yg dah aku prepare. Tinggal nak masak je..

Mula rebus ketupat pkl 12 midnight. Hubby yg tunggu. Pagi tadi aku tanya, pkl berapa dia tidur. Pkl 3am. Itupun tak betul2 perfect . Sepatutnya kena biar sampai air kering dan minyak keluar, tp aku tengok air ada lagi dekat sejengkal dlm periuk. Belasah je lah, janji pulut lembut.

Nasi beriani n ayam beriani aku masak pagi tadi. Pkl 5.30 aku dah bangun. Pkl 6.40 nasi dah masak. Keluar rumah about 7.40am. Tadi sebelum tengahari aku dah mengantuk giler. La ni pun still lalok. Mana taknya, semalampun aku bangun awal 'coz pegi beli brg kat Chow Kit. Letih beb!!! Hari ni rasanya aku tidoq pengsan.

Besok aku ingat nak pegi rumah Mak Ndak aku kat Kem Bt. Kentomen. Nak buat ketupat palas sikit, nasi impit, rendang ayam n kuah kacang. Mak Ndak aku kena parkinson n gastrik. Seminggu sebelum raya aku ada pegi rumah dia. Masa tu dah dekat nak berbuka. Dia tidur 'coz sakit. Kesian kat dia.

No comments:

PENGUMUMAN

Entri saya berkaitan makanan/masakan akan di'post'kan di http://www.foodsmania.blogspot.com/.
-dhill-
29 Jan 2009