Tuesday, October 02, 2007

Setelah lama menyepi

Penatnya aku taip entri ni, tetiba hilang.. anyway, aku cuba taip balik.

Lama betul tak update blog ni. Coz I'm back to school! Mulalah tak de masa utk banyak benda. Last fridah aku dah mula projek buat biskut raya. Almond london on Friday, choc chip after class on Sat, cornflake madu after class on Sunday, cornflake+nestum+nut after office yesterday. Mujur ada org (& org2) yg nak tolong. Friday- are-ju, Sat - are-ju, yan n hubby, Sun & monday- hubby tercinta!

Biasanya tiap kali raya aku tak tinggal tart gulung nanas & mini popiah. Tapi this raya tak de lah aku nak buat. Too time consuming!! Sibuk gulung tart n popiah, assignment ntah ke mana nanti.

Dulu masa kecik2 aku still ingat, setiap kali nak buat biskut, mesti kena jemur tepung, goreng kacang & buang kulit, kacau jam nanas utk tart. Then bila nak bakar guna oven butterfly hitam tu. Dah lama sikit barulah pakai oven elektrik. Klu nak buat putu kacang lagi le banyak kerja. Nak terap dlm acuan tu pun susah, sampai sakit2 jari. Klu tekan tak cukup kuat, berderai pulak.

Sekarang kuih yg susah2 beli je.. bahan nak buat kuihpun byk yg dah siap - tinggal mengadun je. Itupun ramai yg lebih suka membeli dari buat sendiri!

Anyway, aku still buat biskut coz klu buat boleh dapat byk.. aku kena bagi emak aku, n adik2 yg menumpang biskut aku. Then kasi mertua sikit. Tahun ni semua anak pompuan emak kat kl, so tak de sapa yg nak tolong buat kat kampung. Aku le kena siapkan most of the biscuits. Lagipun klu buat sendiri, biasanya tak de org lain yg ada biskut tu.

No comments:

PENGUMUMAN

Entri saya berkaitan makanan/masakan akan di'post'kan di http://www.foodsmania.blogspot.com/.
-dhill-
29 Jan 2009