Saturday, July 19, 2008

Buah sentul

Aku jumpa buah ni masa beli barang kat jln raja alang on last wednesday night. According to my friend nama dia ste (x sure eja mcm mana).. sentul besar lagi katanya..
Memang dah lama teringin nak mkn.. few month ago ada mintak tolong adik aku pizan beli kat org asli di cameron highland, tp dia kata blm musim..
Actually buah ni tak ramai yg suka, coz isi mmg tak de, harap bijik je besar.. cuma dpt sucking juice dia je.. tp aku mmg suka sesangat buah ni... sama mcm aku suka manggis. Rasanya masam2 manis.. klu nak beli elok pilih yg besar, tak le masam sangat.
Aku rasa buah ni sama spesis dgn langsat, rambai, duku n dokong..

Hubby tengah tanya harga.. rm 3 sekilo. ok le tu! blm kopek..
Dah kopek
Isi macam manggis..

Kepala lembu kat kedai daging!

No comments:

PENGUMUMAN

Entri saya berkaitan makanan/masakan akan di'post'kan di http://www.foodsmania.blogspot.com/.
-dhill-
29 Jan 2009