Monday, October 06, 2008

Raya Oh Raya 4.. kat JB ler pulak!

Balik JB raya ke-2. Raya ke-3 kami merayap kat Jusco Tebrau City.
Mkn mee rebus Tulang kat food court kat situ (located at 3rd floor). Side order, french toast dgn white coffee ice.
Kat centre court ada deco raya. Cantik jugak, tp tak boleh lawan kat Mid-valley punya!
Ada jugak buat tempat bebudak main teng-teng!
Ini aku jumpa kat rumah Chik Mon kat Spg Renggam masa ke sana raya ke-4. Biskut dahlia dwi-warna. Satu yg biasa, satu lagi warna merah. Lepas tu ada pulak bangkit oren... bukan setakat warna je, rasapun oren jugak.

Beli duku kat Benut (tepi jlan Benut-Pontian) masa nak ke rumah Nyai di Parit Semerah. Berhenti kat 2 stalls & beli 10 kg. Harga RM 10 for 5 kg. Kat bawah pulak gambar mee rebus mkn kat RSA Pagoh arah selatan yg mmg tak best langsung. Aku buat jauh lebih sedap dr tu... chewah!!!


Makan kat Jusco Tmn U masa balik dr Pontian pd raya ke-4 tu! Aish dgn nasi goreng belacan & aku tgh minum white coffee ice (lagi!) from Old Town White Coffee. Kuey Teow Goreng kerang kat food-court (Arena) kat situ mmg best.


Ni dah balik kl.. mlm semalam pi jenguk Tok aku kat rumah Pak Ngah aku. Pi cari mkn lepas tu.. at last landing kat nasi lemak kat Kelab Sultan Sulaiman, Kg. Baru.
*
Sebenarnya raya kali ni kat jb tak berapa nak best. Something has happenned. Aku & hubby sgt ler bengang!

No comments:

PENGUMUMAN

Entri saya berkaitan makanan/masakan akan di'post'kan di http://www.foodsmania.blogspot.com/.
-dhill-
29 Jan 2009