Friday, October 17, 2008

SAPURA open house

Tadi aku pi Sapura's open house kat Seri Kembangan. Invited by my sister. Ini 1st time pegi.. mmg meriah. Staff blh invite the whole family & friends on top of their clients and biz contacts. Tak pernah lagi aku jumpa company's open house yg buat mcm tu. Biasanya cuma staff, clients & biz contact je.. food meriah, termasuk kids meal pun ada! Ada makanan yg biasa kita jumpa masa open house such as kambing panggang, satay, ketupat, lemang, rendang & mee kari. Yg jarang2 or tak pernah ada masa open house pun ada-- sotong kangkung, char kuey teow, mee sup, rojak mamak, tauhu bakar, murtabak, hot dog, tosai, popiah basah dan yg paling aku suka nasi dagang dgn ikan tongkol + ayam percik. Itu yg terjumpa. Maybe ada lagi yg tak jumpa.. Nasi dagang sgt le sedap.. aku mkn dgn gulai ikan tongkol je.. tak sentuhpun ayam pecik walaupun dorang bagi sekali. Kek gula hangus pun sgt le sedap. Very bersarang & lembut! For kids ada juga ice cream .. air berjenis2.. Tp tak syoknya ramai yg membazir! Amik byk2, lepas tu tak habis. Ada yg tak terusikpun. Pantang btl aku klu terpaksa membazir food tu.. antara puncanya sbb staff katering tu yg taruk makanan dlm plate. Tak sempat nak minta, dorang dah pass plate kat kita..dan kebanyakan serving size mmg byk gila... tu yg aku tgk ramai yg jamah sikit2... dan selebihnya buang je. Ye la, byk lagi yg dirasa! For aku & hubby, kitaorg tak amik byk jenis.. itupun still ada yg tak habis. Sebenarnya ptg tadi ada open house regional office kitaorg kat Seafield. Tp aku tak pegi sbb nak menyiapkan kerja kat opis kononnya. Tapi kerja tak siap jugak! Besokpun ada 2 invitations, tak tau nak pi ke tak.. satu kat shah alam, satu lagi kat rawang..
**
update gambar open house SAPURA
Ini gambar masa dah nak balik..

Simple deco kat table lemang & ketupat.. cute je!

Wajik, lemang, rendang, bahulu, kek gula hangus..

close-up kek gula hangus

Sotong kangkung + tauhu bakar.. sedapnya!!
Mee + mihun kari yg sgt best!

Ini yg aku teringat2 sampai skrg. Nasi dagang yg mmg best giler!

Satay.. menu wajib klu open house.

Pasembur..

Tosai..
Next week open house opis aku pulak. Buat kat sheraton subang. Last year kat palace of the golden horses. Klu ikutkan this year plan nak buat kat opis baru. But since tak dpt pindah lagi, venue bertukar ke sheraton pulak.

No comments:

PENGUMUMAN

Entri saya berkaitan makanan/masakan akan di'post'kan di http://www.foodsmania.blogspot.com/.
-dhill-
29 Jan 2009