Monday, April 13, 2009

Ben & Cik Bella tidoq

Mengada2 si Ben ni. Tidoqpun nak beralaskan bantal.
Aku mc rabu last week. Sambil lepak2 aku sibukkan diri jahit day curtain aku yg dah berkurun tersadai tu. Nasib baik tak reput kain tu lagi. Sekali aku toleh kat atas sofa nampak si Ben ni elok je tidoq siap pakai bantal kecik lagi. Hebat betul si Ben ni. Padahal dulu tidoq kat kaki lima je.. atas simen yg sure takde lapik apa2!
Awal pagi Ahad (12:04 malam), si Bella pulak tidoq atas sofa, but this time beralaskan kain langsir aku yg still belum siap tu. Baik punya cik Bella landing..

3 comments:

Zue Murphy said...

Pandai anak anak you cari keselesaan. :-)

dhill said...

k.zu,
klu kat rumah dorang memang mengada-ngada. Lepak kat atas sofa, tidurpun atas katil.. terpaksa berhimpit takut tertindih dorang. Itupun kengkadang terlepas jugak kat luar.. then tak tau cari jln balik. Semlm bila bangun pagi Bella hilang, macam nak nagis dibuatnya. Fikirkan dia sure menggigil lapar (tiap2 pagi dia paling kuat mengiau mintak makan!). Rupa2nya dia kluar ikut tingkap & duduk kat atas bumbung selang 5 rumah. Nasib baik jumpa!

Zue Murphy said...

Don't worry, kucing biasanya pandai balik sendiri. Tapi memang takut la ye kot keta langgar.

PENGUMUMAN

Entri saya berkaitan makanan/masakan akan di'post'kan di http://www.foodsmania.blogspot.com/.
-dhill-
29 Jan 2009