Wednesday, April 20, 2005

Another challenge!

Pagi ni bangun awal. Kukus pulut, goreng telur dadar dan ikan pekasam. Before that panaskan daging kicap yg aku dah buat semalam. Semua ni nak jamu office-mate aku. Ingatkan nak masak nasi beriani.. but maybe next week. Kalau rajin ler! Penat betul aku rasa. Mana taknye.. semalam hubby main badminton sampai 9.30pm. Lepas tu pegi makan, tiba rumah dekat pkl 11. Lepas tu sibuk pulak memasak 'n siap bahan utk masak this morning. Letihnya. Itu baru about sekilo daging and pulut 1 periuk kukus tu je.. Anyway esok cuti Maulidur-rasul. Lusapun aku amik cuti. Nak pegi LHDN. Selesaikan apa yang masih tersangkut.

Buka je Outlook hari ni nampak dua e-mail from CIM dlm inbox folder. At last aku punya registration dah confirm. Mudah-mudahan perjuangan aku kali ini akan selesai dgn jayanya. Mudah-mudahan.

Masa aku sampai tadi dah ada akak kecik tu. Aku letak beg n makanan, terus pegi pantri amik piring. Balik office baru aku ajak dia makan. Tapi until now dia x mkn lagi. Just tanya "pulut kuning ke?". "Tak, pulut biasa je, mkn dengan pekasam". Aku memang dah beberapa kali bawak pulut ngan pekasam. So, bila dia tanya pulut kuning ke tadi, aku fikir mungkin dia ingat aku dapat promotion. Ataupun mmg dia dah tahu. Tapi so far, rasanya tak ada lagi org kat dept ni yg cerita kat dia. Anyway, harap2 dia tak kecoh2. Maklumlah dia dah lama senior dr aku. Dan sekarang aku dah sama ngan dia. Oklah, selamat makan pulut!

No comments:

PENGUMUMAN

Entri saya berkaitan makanan/masakan akan di'post'kan di http://www.foodsmania.blogspot.com/.
-dhill-
29 Jan 2009