Monday, April 11, 2005

Macam2 ada!!!

Hari ni tiba awal kat office though hujan. Pukul 6.55 dah keluar rumah, tiba 7.40. Hubby plan nak keluar 6.45. Set jam 6.15, tapi mata tak boleh nak bukak. Mana tak nye, semalam lepas 1am baru boleh tidur. Dlm kereta aku layan mata lagi. Hubby lalu bkt jalil-sg besi bypass, masuk je jln kl-sg besi dah nampak pesta lampu, terus masuk kesas dan exit kat susur ke kuchai lama. Mujur tak jam. Bila hujan je memang macam tu, keluar ler awal macam manapun, mesti sangkut jam. Hari ni tak masak breakfast, aku beli nasi lemak kat kedai biasa je..nasi lemak lagi!!! Camner nak kurus nih..

Semalam pegi rumah mak ngah kat tmn permata lepas kitaorang tak tau nak pegi mana. Mula2 pegi ioi mall ingatkan nak tengok movie, tapi tak ada yang menarik. Shopping kat jusco then lepak makan kat foodcourt. Alah, makan waffle ngan kaya ball and minum laichee kang. Then tak tau nak pegi mana, keluar parking terus call mak ngah, dia ada kat rumah, terus pegi sana. On the way singgah keramat beli pasembur (org sini panggil rojak) and mee rebus johor. Lepak rumah mak ngah sampai 7pm sambil tengok cerita masam2 manis kat astro. Balik lepak lagi. Tengok tv and main game.

Pukul 9pm ada final hitz1 kat tv1. Macam bosan je.. opening tak galamour. RTM punya programme banyak yang best, cuma jadi tak best sebab sound system dan kualiti gambar tak cantik. Macam semalam, rasanya kalau tv3 yang buat mesti best. Ini sound tak best langsung. Dahlah tu, peserta pun kena nyanyi masa acara selingan. ini mesti kes budget ciput. Yang menang siti n misha. Pada aku lagu spider lagi bagus. tapi kira ok ler.. persembahan artis pun kebanyakannya macam nyayi kat karaoke je.. hubby cakap macam hiburan minggu ini. Tak macam masuk pertandingan. Apa nak buat..

About 11.30pm aku dpt mesej dr adik aku, are-ju. "Misha menang, ct kalah.. tak tengok hitz 1 ke.." Ye ke siti kalah? Aku tahu dia tu ntct. Tak paham aku. Mana ada kalah, dia menang best performance, most popular song and menang tempat ke-2. All together menang RM35k (termasuk yg kena kongsi ngan Yasin). Hubby siap kira berapa misha menang. Kalau bahagi tiga baru about 6k. Padahal rasaya ct dapat about 15k. Apa2 je ler...

Cuma aku ngan hubby agree misha tak ler bagus sangat. Malam semalam dia ok. Tapi pada aku kalau nak compare dengan penyanyi yang seangkatan dia, aku prefer azharina. Dia ni yang sama masuk bintang rtm dgn misha tu. Tapi dia juara, misha pulak kalau tak silap aku dpt no 3. Cuma sebab dia tak presentable enough jer..dressing tu ntah apa2. According tu kawan aku, ajoy, dia ni tak bersiap. Dah lama aku tak dengar org guna word ni. Kalau kat utara, bersiap means dress-up ler. Suara memang power gila.. meremang bulu roma kalau dengar. Tapi semalam aku nampak dia buat show kat Karnival tv3 (Karnival tv3 or Karnival sureheboh ye?) di melaka. dressing nampak dah improve, walaupun nampak macam office attire. Rasanya dia ni kena pakai image consultant ler.. body pun kena kasi slim sikit.

Cerita pasal karnival tv3 ni, aku memang agak confius. Karnival tv3 or Karnival sureheboh?. Pengacara cakap tv3, tapi bila interview org ckp sureheboh. Even aku ada nampak banner Karnival Sureheboh as a background masa interview. I think they want to lari dari kontroversi last year. So, org ta against the carnival ni.. Org comment the carnival sureheboh ni event maksiat, so i think that's the reason they re-brand to Carnival tv3. Idea dah bagus, tapi implementation tak consistent. Pd aku eloknya kekalkan saja nama tu Carnival Sureheboh, tak ada maksiatnye. Event tu bagus utk penjanaan ekonomi. Dan boleh dijadikan medium utk membangunkan IKS industry. Lagipun, acara ni dpt promosi meluas , maklumlah tv3 punya. Aku tak tahu kenapa org kata ini event maksiat. Mungkin sbb ada concert kut. Alahai, sendiri yg buat maksiat jgn le salahkan org lain..

No comments:

PENGUMUMAN

Entri saya berkaitan makanan/masakan akan di'post'kan di http://www.foodsmania.blogspot.com/.
-dhill-
29 Jan 2009