Thursday, August 11, 2005

Jerubu bertambah teruk

Byk sekolah kat kl yg ditutup. Memang bertambah teruk jerebu nih. Kat Klang Indeks Pencemaran Udara (IPU) dah nearly 500. Gomen ckp klu IPU cecah 500 nak isytihar darurat. Hari ni rasanya dah lebih 500. Klu darurat rasanya tak blh keluar rumah. Semlm mcm nak hujan, dengar guruh tapi tak hujanpun. Masa berita malam, ada laporan hujan kat Subang. Tapi sekejap je.. mb dlm 5 minit.

Tadi pkl 12 lebih aku tengok kat luar dari toilet nampak udara dah tukar dari kelabu to kemerah/an. Bau asap.. teruknye! Semlm kat berita ckp semuanya berpunca dr kebakaran di Sumatra, Kalimantan and Riau. Indonesia just minta maaf tapi tak cukup effort utk padam kebakaran. Tekak aku dah perit nih..

Semlm aku tumpang HS lagi balik. Hubby sampai dah 7.30. Aku panaskan nasi, masak sup sayur dgn mushroom and sardin campur ayam [lebih semlm] bercili. Kira ok ler.. Hubby tak kasi aku menumis pakai minyak'coz tak nak rumah berminyak, tapi aku tumis jugak.. tapi tutup ler.. Tak de le berminyak sgt.

Mlm hubby tanya "Balik tumpang siapa?".. Aku ckp "kawan opis le.. ". "Dia ajak ke, atau u yg tanya?". "Semlm dia ajak, hari ni i yg tanya. Kenapa u tanya?". "Tak ada apa". Aku dengar mcm ada bunyi suspicious je.. Cemburu le tu! Tadi masa aku tanya balik cepat ke lambat.. dia kata balik cepat. he..he..

No comments:

PENGUMUMAN

Entri saya berkaitan makanan/masakan akan di'post'kan di http://www.foodsmania.blogspot.com/.
-dhill-
29 Jan 2009