Sunday, November 02, 2008

New Kid On the Blog

Rapheydhillo would like to welcome our new family member.. Ben! Ye, kami namakan dia Ben. Why Ben? We found Ben infront of Maybank while withdrawing money from ATM kat Jln Ipoh semalam. Ben .. sound sama mcm Bank. Takkan nak taruk Bank pulakkan! Klu betina sure kami taruk nama May! he... he.. he..
Masa jumpa tu xtually dah dekat 11 mlm.. dia mengekori hubby masa kluar kereta on the way to ATM. Kesian tgk dia, kami decide amik bela.. rupa tak cute sgt, tp keletahnya yg cute!

Ben sleeping on the blue cushion.. manja tp still takut2. Surprisingly, bila hubby ckp tidur terus je dia landing atas cushion biru... sblm hubby tidur smlm, Ben tidur atas cushion tu. Tup..tup.. pagi tadi bila aku bangun Ben dah tak de.. penat kita cari satu rumah.. tp tak jumpa. Rasanya tak de tempat dia blh escape, cuma ada lubang kat dapur je.. tp we don't think dia blh panjat.. cadangnya hari ni nak kluar beli cage & food for him. Tp since dia dah hilang terus tukar plan. Instead of pegi pets shop, kami merayap kat Jusco IOI mall. Masa nak pegi, aku turun ikut tangga, hubby guna lift.. mana le tahu kut2 terjumpa dgn Ben.
Merayap dr pukul 11 sth sampai le pukul 5 ptg. Masa balik hubby pegi kedai phone..sambil2 tu tgk kat dumping area, mana2 tau kut terjumpa Ben. Aku pulak terus naik rumah.. bila bukak pintu aku terus tgk kat cushion biru Ben.. tak de. Aku terus masuk bilik .. pintu aku biar terbuka. Tak lama lepas tu hubby pun sampai sambil mencicit panggil Ben. Eh.. tetiba terus nampak Ben kat celah sofa. Aku ingat hubby main2. Bila aku kluar mmg betul Ben ada kat situ. Rupa2nya dia menyorok kat lubang belakang cabinet tv. Mmg kami tak sangka dia blh menyorok kat situ. Lepas solat terus kami kluar pegi pets shop. Mula2 kat tmn desa, tp kat situ byk utk puppy. Terus pegi midvalley. Beli kat C-4 je.. cage baru RM 69.

Ini gambar semlm, kasi minum susu dutch lady full cream.. food yg dibekalkan oleh Pak Ndak aku.. xtually kami pegi rumah Pak Ndak lepas jumpa Ben smlm. Since dia pun bela kucing & byk stok makanan, itu yg dibekalkan Ben siap dgn bekas sekali.
***
Ini pulak sambungan citer kotak kaler gold hari tu.. apa dlm kotak?

Ada small teddy.. dgn kuih raya..

No comments:

PENGUMUMAN

Entri saya berkaitan makanan/masakan akan di'post'kan di http://www.foodsmania.blogspot.com/.
-dhill-
29 Jan 2009