Saturday, February 07, 2009

Buah Tampoi

Tak ingat dah upload gambar ni ke belum. This photo was taken in August last year.. masa balik taiping during merdeka day..
Aku suka sgt tampoi ni, tp rasanya sekarang ni blm musim lagi kut..

4 comments:

inahar ali said...

dhill..mmg dh lama cari buah tampoi ni..akak mmg suka buah ni dolu2 lah..la ni susah nk cari weh!

dhill said...

k.ina,
saya pun suka sgt buah ni.. nasib2 je jumpa pun!

Zue Murphy said...

I think I have tasted this fruit before but totally has forgotten the taste. How's the inside look like?

dhill said...

K.zu,
Isi buah tampoi ni putih melepak.. berulas macam manggis.. tp lebih firm.
Dah post kat sini rupanya citer pasal buah ni http://rapheydhillo.blogspot.com/2008/09/exotic-fruits-of-malaysia-buah-tampoi.html

PENGUMUMAN

Entri saya berkaitan makanan/masakan akan di'post'kan di http://www.foodsmania.blogspot.com/.
-dhill-
29 Jan 2009