Tuesday, September 30, 2008

Bahulu Tradisional

Ini kat bengkel bahulu njang aku (emak menakan aku --kakak kepada emak aku). Bahulu tradisional.. although pukul pakai mesin & bakar pakai oven, tp kualiti sama mcm bahulu dedulu. Bengkel ni terletak kat Kg. Ayer Kuning, Taiping, Perak.
*
Mesin pukul telur..
*
telur.. sebelum dan selepas!
*
Proses memasak
Masuk dlm acu bahulu.. ada bentuk cermai, ada bentuk ikan..then bakar dlm oven. Emak menakan aku yg kat tengah pakai kain batik tu. Sebelah kanan menantu dia & kiri tu pekerja dia.
*
Bahulu cermai yg dah siap dibakar
*lagi gambar bahulu

*
Best seller.. bahulu ikan

2 comments:

mardhiah said...

Yg bahulu ikan ni ada jual tuk tempahan x? pm price boleh x?

rapheydhillo said...

Mmg ada jual. Try call dorang 058552980.

PENGUMUMAN

Entri saya berkaitan makanan/masakan akan di'post'kan di http://www.foodsmania.blogspot.com/.
-dhill-
29 Jan 2009