Saturday, September 06, 2008

Food hunting : Papa John & Popiah ss ali

Seperti yg dirancang, hubby & i pegi bazar ramadhan kat Stadium Melawati Shah Alam.
Yg memula dicari... popiah ss ali. Harga dah naik 70sen seketul. Last year still 50sen. Amboi, naik sampai 40%! Dah le harga naik, aku rasa saizpun dah mengecut. Filling tak mcm biasa, dah kurang. Then lebih byk taugeh dr yg lelain.
Lepas tu cari roti john pulak. Puas berpusing, jumpa satu stall kat lorong tengah.. tp tak de org beli pun.. kami decide pusing cari stall lain. Nampak ramai org kat stall kat bawah nih.. terus order. Opps.. kena beratur ler.. punyalah panjang.. lebih-kurang 1/2 jam baru dapat. Tp mmg special papa john ni.. mkn 2 ketul pun dah kenyang betul..





Balik dari bazar ramadhan kat sini, kami pi Tesco pulak. Beli barang dapur yg dah kering tu.. tak ramai org kat situ. About 1/2 jam dah siap shopping. Sempat lagi pi bazar ramadhan kat sek 18 pulak. Tp sampai kat sana lagi 2-3 min nak berbuka. Hajat hati nak beli mee rebus johor. Tapi tak sempat, gerai tu dah tutup. Berbuka sambil jalan kat bazar ramadhan tu.. tak beli apapun. Sambung makan dlm kereta, then terus balik rumah.. so, belanja berbuka hari ni cuma RM9 (RM 3.50 utk 5 biji popiah & RM5.50 utk Beef papa john special).
----
For those who want to find bazar ramadhan hot spot n its specialty (in klang valley only), please browse boo_licious blog at
http://www.masak-masak.blogspot.com/. Although she's chinese, dia sgt le gigih menjelajah byk bazar ramadhan and takes beautiful photos plus writing the review. Being Malaysian i think semua org enjoy bila ramadhan tiba.. pelbagai juadah yg tak pernah jumpa semua keluar masa nih.

2 comments:

Na said...

bole bg resepi mi goreng mamak tu? email yer ;p
cikciki@gmail.com

rapheydhillo said...

nanti saya email ye.. bz ckit sekarang ni..

PENGUMUMAN

Entri saya berkaitan makanan/masakan akan di'post'kan di http://www.foodsmania.blogspot.com/.
-dhill-
29 Jan 2009