Wednesday, September 10, 2008

Exotic fruits of malaysia : buah tampoi, nipah & nanam

Aku suka buah tampoi ni.. sama mcm aku suka manggis, duku n sentul. Aku notice, aku ni mmg suka buah yg species mcm ni.. bergugus & berulas.

Beli kat pasar minggu changkat jering for RM3 seikat. Aku timbang tak sampaipun sekilo. About 800g je. Quite pricey if compared to yg jual kat pasar malam kat rumah di taman kaya.. RM2 sekilo.



putih melepak isi dia.. mmg buat aku geram betul!
Ini pulak buah nipah amik masa balik from pancing.. tp tak cukup tua.. rugi betul. Anak buah aku tanya, ini bom ke?

Ini pulak buah nanam yg emak aku amik dr kg aku (ayer kuning).. dulu masa kecik rajin jugak aku petik buah ni.. tp dia punya masam + kelat mmg tak boleh tahan!

No comments:

PENGUMUMAN

Entri saya berkaitan makanan/masakan akan di'post'kan di http://www.foodsmania.blogspot.com/.
-dhill-
29 Jan 2009