Friday, September 12, 2008

Dhill's cooking: mee sup x'press



I've typed this entry last night.. aku post.. n suddenly internet aku got disconnected. What so annoying.. try connect balikpun tak dpt. Pagi ni pun berkali cuba baru boleh.

Ini menu kita for berbuka semalam. Cuma ini saja on the table.. plus kurma & teh o kosong.. yes no sugar at all!
Hubby minta aku buat mee sup.. tp tak bagi aku bubuh rempah sup. So, jadi le mee sup x'press ala dhillo. Ha..ha.. very xpress, very simple..
aku tumis bawang besar (1/2 biji), bawang putih & halia sikit. Then masuk air. Bila didih aku masuk ayam, carrot & tauhu. Tunggu sampai ayam masak, then aku masuk chicken concentrate & sos tiram. Kacau. Masuk cendawan, daun sup & daun bawang. Last sekali masuk garam. Mee aku celur asing. Takut terlebih kembang klu masuk sekali dlm sup awal2 sgt. Sebelum mkn aku tabur lada hitam sikit.
p/s- klu tengok original date & time posting ni mmg Friday. Tp xtually aku cuma berjaya post pg sabtu lepas sahur..

No comments:

PENGUMUMAN

Entri saya berkaitan makanan/masakan akan di'post'kan di http://www.foodsmania.blogspot.com/.
-dhill-
29 Jan 2009