Sunday, January 04, 2009

Santai Talk Show - Apa ke halnya?

Sekarang rancangan ni tengah on-air kat channel 9- sgt santai - host by Shamsul Ghau2.. tetamu Mr. Os yg skrg jadi driver teksi (opps correction, Os co-host, bukan guest) & Datuk Aziz, Yang dipertua mimbar permuafakatan ibubapa baling, kedah.. ini 1st time tgk dia. Tp his point of view mmg bagus.. aku suka. Isu pasal sekolah, from yuran to etc.. ini ulangan cerita yg sama aku tulis in Jan 2008.
Belanja sekolah
Datuk Aziz - 1974 - 10sen
Mr. Os - 70sen
Shamsul Ghau2 - tak de pocket money (tp tolong jadi bodyguard penoreh perempuan kat kg -dpt RM1.50 sehari)
Aku dulu masa sekolah rendah -std 1 masa tu tinggal dgn Tok dpt 10 -15 sen. Masa tu ada skim bantuan makanan. Bila duduk dgn abah & emak dpt 20 sen. Lepas tu abah start bg weekly, then bila naik sekolah menengah dpt monthly allowance. Dia ajar aku plan sendiri my pocket money.
Siapa hantar mula2 pegi sekolah:
Datuk aziz - emak heret dorang 5 beradik jln kaki 7km (hubby dah bergenang ayor mata dengar)
Mr. Os- bapak hantar & lepas je sorang2 kat sekoleh cina.
Aku dulu Tok yg antar.. tak ingat sgt masa 1st day sekolah. cuma aku ingat amost tiap2 pagi masa std 1 tok antar., sekolah dekat je.. berapa ratus meter je dr rumah. Bila dah nak sampai sekolah aku suruh Tok aku balik. Klu bukan Tok, aku pegi dgn abang Lan.. jiran yg duduk kat kuarters jabatan hutan kat belakang rumah tok aku.
Conclusion dr Datuk Aziz:
Ilmu yg tentukan hala tuju anak2 kita.. itu yg penting. Aku sgt agree..
Opinion boleh di hantar ke sini shahrizat@primeworks.com.my
http://rapheydhillo.blogspot.com/2008/01/krisis-minyak-vs-yuran-sekolah.html

No comments:

PENGUMUMAN

Entri saya berkaitan makanan/masakan akan di'post'kan di http://www.foodsmania.blogspot.com/.
-dhill-
29 Jan 2009